Wat zijn de nadelen van online marketing?

Online marketing gaat veel van je tijd in beslag nemen.
Meer dan 60% van de online marketeers besteed minstens 6 uur per dag aan online marketing activiteiten. Ongeveer 1 op de 3 online marketeers zegt dat ze dagelijks meer dan 11 uur per dag online zijn. Dit betekent dat het misschien niet veel kost om een marketingcampagne in financieel opzicht operationeel te krijgen, maar je moet wel een investering doen als het om tijd gaat.

Online marketing creëert vaak negatieve reacties

Online marketing zal veel mensen aantrekken binnen een gerichte doelgroep. Het enige probleem is dat niet iedereen positief zal reageren op uw inspanningen. Er zullen negatieve reacties zijn, vooral van mensen die mogelijk het gevoel hebben dat uw merk hen op een of andere manier onrecht heeft aangedaan. Er zijn trollen die je merkreputatie om zeep helpen omdat het leuk voor hen is om te doen. Oplichters, spammers en andere problemen liggen dan ook op de loer. Je moet een dikke huid hebben als je vandaag de dag online werkt.

Met online marketing geef je de controle uit handen

Soms kan dit een goede zaak zijn, omdat je campagne viraal gaat en je uiteindelijk veel onverwachte reacties krijgt op je berichten. Het kan een slechte zaak zijn wanneer iemand negatief over je marketingcampagne publiceert en hun artikel viral gaat. Je kunt echt alles goed doen en toch ontdekken dat je reputatie is aangetast.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *