Nadelen van traditionele marketing

Wat zijn de nadelen van traditionele marketingmethoden?

Bij traditionele marketing denken we aan posters, billboards, gedrukte media, zoals kranten en tijdschriften, radio en tv. Daarnaast staan moderne media zoals het internet en alle mogelijkheden die het biedt.

Laten we de grootste nadelen eens opsommen.

Erg duur

Adverteren in bushokjes, op tv of in grote bladen is erg duur. Dit is voor maar weinig bedrijven weggelegd.

Effectiviteit is slecht te meten

Het is maar de vraag hoe effectief een campagne is. Je kunt het namelijk erg moeilijk meten omdat er geen data wordt bijgehouden en je niet goed kunt achterhalen of een stijging in omzet afkomstig is van een bepaalde campagne.

Vooral gericht op beginfase customer journey

In de customer journey, het pad dat een consument beloopt voordat hij overgaat tot een koop, beginnen we bij de SEE fase waarbij men nog niets weet of niet overtuigd is dat ze het product nodig hebben. Daarna volgt de THINK fase waar men gaat vergelijken. Pas hierna volgt de DO fase waar men gaat kopen. Traditionele media zijn echter vooral gericht op het vergroten van het bereik, wat meer ligt in de SEE fase. Je bereikt wellicht veel mensen, maar denken ze nog aan je als ze eenmaal bereid te gaan kopen?

Wat werkt dan beter?

Kies voor online marketing als je de zojuist genoemde nadelen wilt voorkomen. Bij online marketing kan je alles goed meten, begin je al met lage kosten en kan je alles rustig opbouwen. Daarnaast kan je op alle fases van de customer journey richten en het maximale halen uit je campagnes. Combineer je online marketing met growth hacking, dan haal je er zelfs nog meer rendement uit. Bij growth hacking combineer je de beste eigenschappen van verschillende online marketing disciplines met elkaar en blijf je constant testen wat het beste werkt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *